Saturday, December 9, 2006

Δουλειά χαρά...



Η αναγνώστρια, Γιάννα από την Αμερική, με ένα της σχόλιο, άθελά της με πήγε δυο χρόνια πίσω και σκέφτηκα τον Κώστα Συνοδινό!
Τον μεγάλο και σπουδαίο έλληνα εστιάτορα της Στοκχόλμης, που πολλά βράδια χάρισε, και σ’ εμάς τους έλληνες αλλά και στους σουηδούς, χορό, γλέντι, διασκέδαση...και πολύ Ελλάδα!

Είχε διαβάσει, ο Κώστας, μια συνέντευξη μαζί με τα συγχαρητήρια για τα γενέθλιά μου που η μεγαλύτερη εφημερίδα της Σουηδίας, DN (Dagens Nyheter), είχε δημοσιεύσει την ημέρα που έκλεινα τα 50 μου!

«Δεν σε παραδέχομαι» φώναξε, μόλις με είδε, μετά από εκείνη τη μέρα, και, όσο να ‘ναι, ανησύχησα... δεν ήξερα πού το πήγαινε!
«Κάτι σπουδαίο παρέλειψες στην συνέντευξη», συνέχισε αυτός... «έπρεπε να τους το πεις ότι ήσουν βοσκοπούλα...»

Το έλεγε, ο Κώστας, με μεγάλο ενθουσιασμό και, πράγματι, ήταν κρίμα που δεν είχα σκεφτεί να το πω στον δημοσιογράφο...

Τι να πρωτοσκεφτείς, άλλωστε, όταν έχεις περπατήσει σε χώρες και χωριά, όταν έχεις δει κόσμο και κοσμάκη, όταν έχεις κάνει λογιών – λογιών δουλειές στη ζωή σου;

Κι ενώ ο Κώστας με θαυμασμό μιλούσε για τ’ αρνιά και τα πρόβατά μου... εγώ για άλλη μια φορά θυμήθηκα τα τραύματα που εκείνο το «πρώτο επάγγελμα» της ζωής μου, μου είχε αφήσει...

Όχι τα τραύματα από την πολύ δουλειά! Η ολοήμερη βοσκή, με βροχές και κρύα και τις περισσότερες φορές δίχως νερό και φαί, δεν μας φόβιζαν, εμάς, τα "σιδερένια" και σκληραγωγημένα 13 αδέλφια!
Αυτά είχαν γίνει το ψωμοτύρι της ζωής μας!

Αλλά εκείνος ο καθημερινός ο φόβος, κυρίως των θηλυκών της οικογένειας, μην έρθουν τα «δίποδα» θηρία, διότι τα «τετράποδα» δεν τα φοβόμασταν.
Ίσα - ίσα, εκείνα φοβόντουσαν και δεν μας πλησίαζαν...
Τα δίποδα, όμως, πώς να τα αντιμετώπιζε ένα κοριτσάκι των 13-14-15-16;

... τι μου θύμισε η Γιάννα, σήμερα, που είπε ότι οι τούρκοι ενοικιάζουν τα παιδιά τους, για 20 ευρώ, σε δουλειές υπό αθλίων συνθηκών...
... τι μου θύμισε την δική μου "παιδική" δουλειά και τις δικές μου άθλιες συνθήκες!

(Τα πρόβατα στην φωτογραφία είναι σουηδικά... και τα βρήκα σε μια πρόσφατη εκδρομή σ’ ένα πανέμορφο νησάκι στο αρχιπέλαγος της Σκανδιναβίας, στο Bullerby)

(Μη διστάσετε να πατήσετε το SSR σύμβολο για συνδρομή των κειμένων μου – άνευ αμοιβής)