Saturday, October 27, 2007

ΠΩΣ ΛΕΓΕΤΑΙ ΣΤΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ STORYTELLER?


Το να λες παραμύθια έγινε πλέον επάγγελμα. Stοrytelling, σου λεει!
Ναι, ναι και καλοπληρωμένο κιόλας.
Η Σουηδία είναι η πρώτη χώρα που έχει καθιερώσει την διήγηση του παραμυθιού σε επάγγελμα, που δεν ξέρω και πως να το αποκαλέσω... Παραμυθάς;
Αυτά είναι επαγγέλματα! που θέλουν οι γονείς τους γιους γιατρούς και δικηγόρους και τις κόρες δασκάλες και νοσοκόμες....

Εκεί ήμουν σήμερα.
Σ’ έναν διαγωνισμό διήγησης παραμυθιού!
Στο Fabula Storytelling!
Οκτώ άτομα έλαβαν μέρος και το καταπληκτικό είναι ότι η μια από αυτούς ήταν ελληνίδα!
Και όχι μόνο ελληνίδα αλλά και χωριανή μου, παρακαλώ.... βρε τι βγάζει αυτό το Καλοχώρι Σερρών!

Η Κυριακή Χριστοφορίδου (στην φωτογραφία), βέβαια, είναι γεννημένη στο Göteborg της Σουηδίας αλλά ο πατέρας της, ο Ιορδάνης, είναι γεννημένος περίπου 20 βήματα πιο πέρα από το πατρικό μου σπίτι, επομένως δεν ήμαστε μόνο χωριανοί αλλά και γείτονες!

(Από περιέργεια, τώρα που θα κατέβω, θα μετρήσω να ξέρω πόσα ακριβώς βήματα απέχουν τα σπίτια μας.)

Η κοπέλα, την οποία προσωπικά δεν γνώριζα αλλά στο Facebook πρόσφατα βρεθήκαμε, έχει ήδη βγει πρώτη στην περιοχή του Göteborg, και όλης της δυτικής Σουηδίας, και θα συναντούσε τώρα τους νικητές από τις άλλες περιοχές της χώρας!

Δυστυχώς, αυτή την φορά πρώτη δεν βγήκε.
Σημασία όμως έχει, και αυτό που εμένα εντυπωσίασε, η διαφορετικότητα του επαγγέλματος της κοπέλας και το πείσμα της να μην γίνει αυτό που οι γονείς της απαιτούσαν!
Όχι, δεν μου ‘πε τι ήθελαν οι γονείς της να γίνει αλλά δεν χρειάζεται και να μου το πει, καμιά δασκάλα, το πολύ – πολύ κανέναν γιατρό, θα την ήθελαν!

Σημασία επίσης έχει ότι την καλούν σε συνέδρια και σε διάφορες εκδηλώσεις και με μισής ή μιας ώρας παραμύθι τσεπώνει τα 600-800 ευρώ!

Not bad!