Sunday, December 9, 2007

Ε ΡΕ ΚΑΙ ΝΑ ‘ΧΑΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΠΑΛΑΤΙ!!!

(Γίνεται ψηφοφορία για καλύτερα ιστολόγια ΕΔΩ όπου είμαι υποψήφια για καλύτερου ξενιτεμένου ιστολόγου – μπείτε να δώσετε την ψήφο σας όπου θέλετε)

Ωραίο δεν είναι αυτό εδώ το παλάτι;
Αχ και να το είχα εγώ... θα ήσασταν καλεσμένοι μου για να σας φιλοξενήσω στην Σουηδία!

Όμως, δεν είναι... αλλά να έρθετε μπορείτε - μικρό το σπιτάκι μου αλλά μεγάλη η καρδιά... που λεμε!

Μόλις τώρα επέστρεψα από την βόλτα μου που σήμερα την έκανα με την γειτόνισσά μου, την Ann, και για να γυμναστούμε αλλά και για να αποχαιρετιστούμε επειδή θα μετακομίσει για σπουδές στο Lindköping, σε μια άλλη πόλη της Σουηδίας.

Περπατώντας και συζητώντας, λοιπόν, φτάσαμε σ’ αυτό εδώ το παλάτι που βρίσκεται δίπλα στο Mälaren κανάλι, στο Mälarhöjden, για όσους ξέρουν απο Στοκχόλμη!
Η δε καφετερία που υπάρχει εκεί μέσα λέγεται Lyran = Λύρα.

Κάναμε ένα διάλειμμα εκεί και, τι να φας τέτοιον καιρό σε μια καφετερία;
Το κουλουράκι, φυσικά, που λέγεται lussekatt και που είναι της εποχής - χριστουγεννιάτικο.
Συγκεκριμένα ξεκινάνε να το τρωνε περίπου 4 εβδομάδες πριν τα Χριστούγεννα.

Το κουλουράκι αυτό μεταξύ άλλων περιέχει σαφράν - αυτό το ακριβοπληρωμένο σε κίτρινο χρώμα μπαχαρικό που ξέρω ότι υπάρχει στα μέρη της Κοζάνης αλλά που οι Έλληνες ακόμα δεν αξιώθηκαν να το αξιοποιήσουν για να το εξάγουν κιόλας.
Διότι το μπαχαρικό αυτό δεν χρησιμοποιείται μόνο στην ζαχαροπλαστική, όλο και περισσότερο το χρησιμοποιούν στην μαγειρική και είναι, όπως είπα, πανάκριβο!

Καφέ και lussekatt εξηγήθηκα σήμερα, που λετε, έτσι για το έθιμο – για να νοιώσουμε το πλησίασμα των Χριστουγέννων.

Και μια και σιγά – σιγά μπαίνουμε στο πνεύμα των Χριστουγέννων, και Χριστούγεννα για τους περισσότερους σημαίνει πολύ... μάσα, σκέφτηκα την επόμενη φορά να γράψω για τα παραδοσιακά χριστουγεννιάτικα φαγητά των σουηδών!

Ελάτε να τα φαμε μαζί :-)