Tuesday, January 8, 2008

ΜΙΑ ΒΟΛΤΑ ΣΤΟΥΣ ΔΡΟΜΟΥΣ ΤΗΣ ΣΤΟΚΧΟΛΜΗΣ



Έκανα σήμερα μια εμπορική κατασκοπία, όπως το ‘λεγε και ο κ. Κοντόπουλος, ο τέως εμπορικός ακόλουθος της Σουηδίας, όταν έκανα συγκρίσεις τιμών σε διάφορα μαγαζιά και προϊόντα.
Και έρευνα αγοράς θα το έλεγα... αλλά και τα ψώνια μου έκανα ταυτόχρονα.

Η πρώτη μου στάση ήταν το PUB.
Όχι, ούτε περί μπιραρίας πρόκειται ούτε περί καφετερίας.
Είναι δυο μεγάλα πολυκαταστήματα των 4 - 5 ορόφων που στον τελευταίο όροφο του ενός κτηρίου μαζεύονταν οι έλληνες και έπιναν τον σαββατιάτικό τους καφέ τον καιρό που είχα έρθει εγώ στην Σουηδία.

Με πήρε ένα σαββατιάτικο πρωινό η νύφη μου, η Μαργαρίτα, η γυναίκα του νούμερου 6 αδελφού μου, Θανάση που τότε ζούσαν εδώ, και με ανέβασε με τις ηλεκτρικές σκάλες εκεί πάνω.
Σαστισμένη εγώ από την χλιδάτη πολυτέλεια γύρω μου, και φοβισμένη από τα ηλεκτρικά σκαλοπάτια, την κρατούσα σφιχτά στο μανίκι... μη με πάρουν αυτά παραμάζωμα - πού να είχα δει τέτοια πράγματα πρωτύτερα εγώ;
Ε, αναμνήσεις και αυτές... πέρασαν από τότε 33 ολόκληρα χρόνια!
Άστα να πανε...

Συνεχίζοντας την κατασκοπία μου κατευθύνθηκα προς την Sveavägen και, τελείως χαμένη στις σκέψεις μου, σχεδόν πάτησα πάνω σ’ αυτήν την πλάκα στην οποία γράφει: '

Σε αυτό το σημείο φονεύτηκε ο πρωθυπουργός της Σουηδίας OLOF PALME - στις 28 Φεβρουαρίου 1986.

Είχαμε κοιμηθεί σε φίλους, τότε, στις 27 Φεβρουαρίου και τα παιδιά μου, μικρά τότε, είχαν ξυπνήσει νωρίς το πρωί.
Άνοιξα κι εγώ την τηλεόραση για να τους απασχολήσω και έμεινα με το τηλεκατευθυνόμενο στο χέρι ακούγοντας τις έκτακτες ειδήσεις!
Έπρεπε να ξυπνήσω και τους υπόλοιπους για να αντιληφθώ το τι είχε συμβεί.
Για συνειδητοποίηση δεν μιλώ - γι αυτό χρειάστηκα μερικές μέρες ακόμα...

Με σεβασμό έκανα μερικά βήματα πίσω, σήμερα, και με την ευκαιρία πήρα και μερικές στάσεις για να σας τις δείξω!

Δεκαοχτώ χρόνια αργότερα φόνευσαν την υπουργό εξωτερικών Anna Lindh!

Αυτά για την ώρα!

(Το γλυπτό στην πρώτη φωτογραφία βρίσκεται ακριβώς μπροστά στην είσοδο του PUB)