Wednesday, January 9, 2008

ΕΝΑ ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΟ ΠΑΡΑΜΥΘΑΚΙ....

Ένα χαριτωμένο παραμυθάκι θα σας πω με ήρωες τους: 1- OMX (Σκανδιναβία) 2- NASDAQ (Αμερική) 3- DUBAI (το λεει η λέξη) και 4- LSE (Λονδίνο).

Αν και βρίσκομαι στην «αποτοξίνωση» από την υστερική παρακολούθηση της ενημέρωσης και από την, επίσης, υστερική μελέτη της διεθνούς οικονομίας μου άρεσε σήμερα το παραμυθάκι που μου είπε το νέο μέλος στην Ένωσή μας, από Ισραήλ αυτός.

Καιρό τώρα υπήρχε ένα νταλαβέρι μεταξύ αυτών των ηρώων, ποιος/ποια θα πάρει ποιον/ποια, αλλά δεν ήξερα τελικά ποιο ήταν το αποτέλεσμά τους - μπήκα στην αποτοξίνωση και έχασα την συνέχεια!

Πρόκειται περί χρηματιστηρίων και πάνω κάτω, λοιπόν, έγιναν τα πράγματα ως εξής:

α) Το DUBAI αγοράζει πάνω από 50% από το OMX.
(μη ρωτάτε τι είναι αυτά τα % - μετοχές είναι προφανώς αλλά μην πάμε στο βάθος....ας παραμείνουμε στο παραμύθι)

β) Το DUBAI «δίνει» μετά – χαρίζει, το έλεγε αυτός -, το OMX στο NASDAQ.
Και επί πλέον δίνει στο NASDAQ και άλλα 20% από τον εαυτό του....

δ) Το NASDAQ, ευχαριστημένο από την ευγενή κίνηση του DUBAI, «δίνει» με την σειρά του πίσω, στο DUBAI, το 19,90 % από τον εαυτό του και επί πλέον δίνει και το 28% από το LSE που είχε στην κατοχή του.

Καταλάβατε τίποτα; Ούτε εγώ!

Αυτά τα «δίνω» και «χαρίζω», όσον αφορά τα χρηματιστήρια, εμένα με βάζουν σε σκέψεις... αλλά ας το αφήσουμε αυτό – άλλωστε δεν κάνει να σκέφτομαι πολύ!

ε) Και σήμερα οι ονομασίες έχουν ως εξής:
NASDAQ με OMX ονομάζονται The NASDAQ OMX Group!
Το DUBAI ονομάζεται NASDAQ DUBAI

Αυτά κι άλλα πολλά, που λεει και ο φίλος μου, ο συγγραφέας Γιώργος Σκούρτης, με την παγκοσμιοποίηση και με τα ευτράπελά της...

(ας ετοιμάζω τώρα και καμιά βαλίτσα για το αυριανό μου ταξίδι...)