Wednesday, November 29, 2006

Αχ αυτή η τόλμη...

Η σουηδέζα Ingrid, μια παλιά μου γειτόνισσα έλεγε ότι εμένα με καταλαβαίνει ευκολότερα από ότι πολλούς σουηδούς!80 ετών ήταν η κακομοίρα και τώρα δεν ξέρω πού βρίσκεται. Όταν έμενε δίπλα μου βλεπόμασταν συχνά. Με ίσιο το κορμί της περπατούσε σαν μια μπαλαρίνα, η αφιλότιμη.«Σαν εσένα θέλω να είμαι στα 80 μου» τις έλεγα.. όχι σαν τις δικές μας τις μαυροτσεμπερομένες και κλαψιάρες...Μου άρεζαν τα λόγια της αλλά δεν με έπειθαν! Σκεφτόμουν ότι ίσως το κάνει από ευγένεια! Ξέρετε, άλλος μπορεί να πει το άσπρο για μαύρο από καθαρή ευγένεια και μόνο. Για να μη σε στενοχωρήσει επειδή εσύ το βλέπεις για μαύρο!Κι έτσι κουβαλούσα αυτόν τον εφιάλτη, μήπως δεν με αντιλαμβάνονται στα σουηδικά είτε προφορικά είτε γραπτά!Παρά την αμφιβολία αυτή πήγα τις προάλλες σε μια παραγωγική εταιρία τηλεοπτικών προγραμμάτων και τους παρουσίασα μια ιδέα μου για τηλεοπτικές εκπομπές, όπου μεταξύ άλλων θα είμαι η παρουσιάστρια. Μπλα- μπλα μπροστά στην κάμερα δεν είναι εύκολο πράμα αλλά να πού με οδηγά η τόλμη μου, η οποία κάποιες φορές με έχει φέρει και σε μπελάδες, αλλά θα επανέλθω σε αυτά μια άλλη φορά....Όχι μόνο την ιδέα μου άρεσαν αλλά και τον εαυτό μου και το στυλ μου.«Τέτοιους σαν κι εσένα χρειάζεται η σουηδική τηλεόραση» μου είπαν κιόλας...Εκτός αυτού έχω και πάρα πολλά ευχάριστα mail όπου με συγχαίρουν για τα ευνόητα, ευκολοδιάβαστα και ευεξήγητα κείμενά μου στο blog!Επί πλέον, και σαν θετική χαριστική βολή, είδα σήμερα στην τηλεόραση να συζητούν το θέμα της γλώσσας και της προφοράς.Έλεγαν εκεί ότι παραπονιούνται τηλεθεατές που δεν αντιλαμβάνονται, κυρίως αυτούς από την νότια Σουηδία, επειδή έχουν μια ειδική διάλεκτο.Και με την Ingrid στο μυαλό μου καταχάρηκα που τουλάχιστον εγώ είμαι σε ανώτερη θέση από αυτούς!Ο δε διευθυντής της κρατικής τηλεόρασης, που ο ίδιος είναι από Φιλανδία και μιλά με μια ειδική προφορά, δεν έχει σκοπό να μειώσει το προσωπικό του που είναι ξένοι και μιλούν με διάλεκτο...αν τον κατάλαβα καλά ;-)Άργησα, πρέπει να φύγω... τα λεμε πάλι!Τόλμα κι εσύ!