Wednesday, November 29, 2006

Αντέχεις εξελήξεις;

Πολλά και διάφορα λενε τελευταία για ανανέωση προσόντων... προσωπική εξέλιξη κλπ!Αρκετά της μόδας έγινε και αναπόφευκτα σκέφτομαι την Φιλανδή συγγενή μου και φίλη, Ulla.Τώρα, πώς γίνεται Φιλανδή να είναι και συγγενής... είναι άλλο καπέλο!Ήμουν, πουλέτε, διακοπές για δυο εβδομάδες το καλοκαίρι - οι πρώτες μου στα δέκα τελευταία χρόνια.Με το που γύρισα και πήγα σπίτι της να την δω, άνοιξε αυτή την πόρτα και χοροπηδώντας και τραγουδώντας μου έλεγε «Έκανα σαν κι εσένα»!Σαν κι εμένα;Λίγο με τρόμαξε η δήλωσή της επειδή μερικά από αυτά που κάνω εγώ δεν τα συνιστώ σε άλλους.Είναι για λίγους! Για πολύ λίγους και τώρα ανησύχησα με αυτά που έλεγε...«Έκανα σαν εσένα και παράτησα την δουλειά μου...», εξήγησε αυτή άνετη και αποφασιστική!Παναγιά μου σκέφτηκα, και τι δεν κάνουν άλλοι για να κρατήσουν την καρέκλα τους...«Τι καθόμουν και έχανα τον χρόνο μου μ’ εκείνη την απαίσια δουλειά..», φώναζε τώρα η Ulla και την έβλεπα να θυμώσει όλο και πιο πολύ για την οκτάωρη δουλειά που έφαγε δεκαετίες από την ζωή της.Διότι η Ulla δεν είναι ούτε 20 ετών ούτε 30! Είναι 55 και...«Και τώρα τι σκοπεύεις να κάνεις», ρώτησα αρκετά ψυχρά απλά επειδή δεν συνηθίζω να ανησυχώ για την έλλειψη μιας σίγουρης δουλειάς με «μήνας-μπαίνει-μήνας-βαίνει» σταθερό μισθό!Προτιμώ τις εποχιακές και περιοδικές δουλειές αποσκοπώντας, φυσικά, στην προσωπική εξέλιξη και αναβάθμιση για να φτάσω στον απώτερο σκοπό...Σήμερα, τρεις μήνες αργότερα, η Ulla είναι ήδη δηλωμένη σαν πωλήτρια των προϊόντων Aloe Vera, αυτά που κατασκευάζονται από ειδικά φυτά ερήμου και που παγκοσμίως έχουν γίνει σουξέ. Και επί πλέον αποσκοπεί να ζήσει με αυτή την δραστηριότητα!Αυτό θα πει προσωπική εξέλιξη. Με την δική της δύναμη και δίχως πολυδάπανα ειδικά μαθήματα έχει αλλάξει την ζωή της ανά 180 μοίρες.Ναι, θα την συστήσω αυτή την ζωή, τώρα που το ξανασκέφτομαι!Μη ξεχνάμε, ωστόσο, το ρίσκο ότι κάποιοι μήνες ο μισθός είναι ανύπαρκτος!Επομένως πρέπει να αντέχεις τέτοιες προκλήσεις για να αντέξεις και τις αλλαγές και τις εξελίξεις.Παρά τις στερήσεις και τις θυσίες... αξίζει!Ναι, αξίζει πολλά!